Kopplingen mellan INFOFLEX FORDON och CABAS har ökat effektiviteten

Göteborgs Lackcenter AB installerade INFOFLEX FORDON 2013. Företaget har totalt fem skadeverkstäder med inriktning på plåt och lack varav tre i Göteborg och ett vardera i Kungälv samt Kungsbacka. 99% av de personbilar, företagsbilar, husbilar, husvagnar och båtar de reparerar är försäkringsärenden. Göteborgs Lackcenter har därför avtal med samtliga försäkringsbolag.

Affärssystemet INFOFLEX FORDON har en mycket viktig koppling till kalkyleringssystemet CABAS. När ett fordon behöver repareras är det två frågor som kund och försäkringsbolag vill ha svar på – hur lång tid tar reparationen och vad kostar det. CABAS kan snabbt ge ett korrekt svar på dessa frågor.

Nyligen lanserade CABAS en ny plattform och därmed introducerades även en ny koppling mot INFOFLEX FORDON. Denna koppling har utvecklats av Infoflex Data.

– Den nya kopplingen fungerar väldigt lätt och smidigt, de olika systemen pratar med varandra på ett helt annat sätt, berättar Magnus Feiff, Operativ chef hos Göteborgs Lackcenter.

– Med fordonets registreringsnummer hämtar INFOFLEX FORDON in all information direkt från CABAS utan att användaren behöver vara inne i CABAS. Och allt är helt webbaserat, fortsätter Magnus.

I många fall är det flera aktörer som skall dela på en reparationsfaktura vilket innebär att försäkringsärendet i sin tur måste delas upp. Detta kan bli krångligt då olika försäkringsbolag involveras som i sin tur kan ha olika regler och rutiner.

– Jag tycker att den nya kopplingen löser detta på ett bra sätt, säger Magnus.

Göteborgs Lackcenter har fem olika anläggningar där alla jobbar på egna klienter mot samma server med ett gemensamt kundregister. Något som, enligt Magnus, INFOFLEX FORDON hanterar alldeles utmärkt.

– Samarbetet med Infoflex Data fungerar väldigt bra. Lösningen fungerar utmärkt och då våra kundmottagare har varit i kontakt med supporten har problemen lösts snabbt. Vi kan absolut rekommendera INFOFLEX FORDON för företag inom vår bransch, avslutar Magnus Feiff.

När kopplingen är en fråga om tid och pengar

Göteborgs Lackcenter AB driver fem skadeverkstäder i Göteborgsområdet. Sedan 2013 har de affärssystemet INFOFLEX FORDON. En nyutvecklad koppling till kalkyleringssystemet CABAS ger dem möjlighet att växla upp effektiviteten i verksamheten.

Några produkter kopplade till artikeln

”Smidigare, snabbare och effektivare. Den nya kopplingen mellan INFOFLEX FORDON och kalkyleringssystemet CABAS förenklar våra rutiner och vårt jobb.”

INFOFLEX FORDON

Kopplingar till CABAS och Bilvision

Skadeverkstad, plåt-, lack- och glasskador. Personbilar, företagsbilar, husbilar, husvagnar och båtar. Även lackering till industriproduktion.

Företaget grundades 2005 och har tre anläggningar i Göteborg samt en anläggning i vardera Kungälv och Kungsbacka.

Totalt 65 anställda.

Vill du också bli kund?

Ring 08-792 64 60 så berättar jag mer om våra produkter.